Кокосовото масло - мултифункционален продукт за красота

by - 0:34


Съвсем от скоро се запалих по това да пробвам да си създам козметиката повече от колкото да я купувам (не, че не купувам!). 

Всичко започна с откриването на рецепта за домашен ексфолиант против целулит и стрий в един бюти блог. Оригиналният пост е: How To Make Coffee Scrub Cubes (For Cellulite + Stretch Marks + Puffy Faces).
1. Като цяло все още не съм ползвала скраба за лице, но съм доста приятно изненадана от ефекта който има върху кожата по бедрата и проблемните целулитни зони. Естествено на мен ми се наложи да се отклоня малко от рецептата, защото формичките които имах под ръка бяха доста малки. 
Въпреки всичко се оказа, че съм се справила със задачата съдейки по резултата. Ето и какво се получи при мен от тази рецепта:



Изключително сладурски и малки ексфолиантчета. Държа ги в хладилника и като дойде ден за ексфолиране просто взимам две. В банята се носи доста приятен аромат на кокос и кафе докато трае цялото занятие, а резултатът само след две ползвания е доста гладка на допир кожа и лееееко избледняване на най-видните ми стрий (все пак не очаквам чудеса). Малка забележка, когато си приготвяте домашни мазила с кокосово масло е хубаво да го топите на водна баня.

След като вече се бях запасила с кокосово масло за тази рецепта реших да проверя и за какво още мога да го използвам. Харесала съм една рецепта за ексфолиант за устни, но все още не съм свършила моя, за това всеки който проявява любопитство може да погледне поста на Girlstemptation.

Така продължавам с това за какво аз го използвам.

2. Ползвам го за маска за коса. Тази му употреба ми бе препоръчана от приятелка (все още се надявам някой ден да я убедя да пусне 1-2 поста като гост в блога, защото има доста какво да каже). Имам много гъста коса, която е суха в крайщата (спомен от русите кичури) слагам балсам, но... Какво е наблюдението ми след като намазах крайщата на косата си с кокосово масло и ги оставих да престоят 2 часа увити в кърпа? Косата ми бе значително по-мека и с повече блясък. Е да измиването не е бърза и приятна работа, но ефектът си заслужава, а и ако обичате миризмата на кокос, двата часа ще ви се сторят като 2 минути.

3. Като дегримьор! Да. Понякога го ползвам и за това. Не всеки ден, но понякога. Просто навлажнявам лицето си с маслото изчаквам няколко секунди и с тампонче обирам грима. Уви срещу спиралите на Maybeline не е сила, но все още не съм открила какво изобщо ги маха с лекота. Друг плюс е, че после след измиване и почистване на лицето няма и следа от леко подръпване. 

4. След кола маска понякога кожата на краката ужасно ме сърби. Кокосовото масло доста облекчава процеса и освен, че я омекотява носи като голям плюс и ароматът си.

Няма да споменавам и колко полезно е готвенето с кокосово масло. Преди да се стреснете, че може пържените ви картофи да замиришат на кокос, при термична обработка миризмата му изчезва, така че спокойно го тествайте и за картофки!

Сигурна съм, че ще открия още много полезни рецепти и употреби на кокосовото масло, ще се радвам, ако и вие споделите някои от вашите. Дано да съм помогнала на някой в търсенето на домашна козметика. Имам само малка забележка, когато купувате кокосово масло избирайте Extra Virgin така всички полезни съставки ще са запазени.

Пожелавам ви една приятна и много усмихната седмица!


You May Also Like

2 comments

  1. Страхотен пост! :) Ще пробвам това с ледчетата, задължително!
    Аз много обичам да се къпя с кокосово масло! Кожата е уникална след това! Обаче много бързо свърша, а моето ми е подарък от Америка (някакво много био и натурално чудо) и си го кътам за бременния корем сега :D

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много правилно правиш. Един колега дори сподели, че бебока техния го мажат с кокосово масло и кожата й е чиста и няма обриви. Четох на няколко места, че можеш да си го поръчаш и от интернет, но аз намерих едно био магазинче, където имат екстра върджин и си го прикотках него.

      За ексфолиантчетата виж дали ще намериш малко по-големи формички, че мен тези ми стигат по сърчице за бедро :Д Но бяха толкова сладки и самотни на щанда в Джъмбо, че не можах да ги изоставя.

      Изтриване